lördag 27 augusti 2011

Vårt uterum

är en mysig plats som ligger i direkt anslutning till vårt matrum. En yta blev över när vi byggde ut matrummet och vips hade vi ytterligare ett rum.


Taket är av glas och hög bambu bildar en av väggarna ut mot trädgården.





Den gamla och nötta arbetsbänken som står här är ett loppisfynd. På den placerar jag växter och pynt av olika slag, allt efter årstiden.


Här finns bl a bukettviolen 'Molly Sanderson', småbladig murgröna, taklök,



hjärtan på tråd och ljuvligt doftande heliotrop. I bakgrunden syns en häftig vitklöver med nästintill svarta blad.


Klematisen 'Summer snow' är en otroligt snabbväxande klättrare. Här har den tagit sig in utifrån planket och jag låter den hållas, under sträng uppsikt.



Är väldigt glad för mitt citrusträd som för tillfället stoltserar med tre citroner. Tittar man noga ser man att ytterligare en är på gång.

Nu ska jag ut och se hur det är med trädgården efter allt regnande. 

2 kommentarer:

  1. Och där vill jag sitta! Kram //C

    SvaraRadera
  2. Kära Eva!
    Vilken jättefin blogg du har skapat. Jag ser med glädje och förväntan framemot att få följa den! Kram

    SvaraRadera

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...