lördag 19 januari 2013

Orkidéer och stenar



Jag tycker väldigt mycket om orkidéer. De är inte bara otroligt vackra utan också lättskötta. I alla fall enligt mina mått mätt. Det innebär att de brukar hålla längre än jag vad jag räknat med. Mina fingrar är inte speciellt gröna när det gäller inomhusväxter, så därför  håller jag mig till säkra kort som suckulenter och liknande växter som inte behöver vattnas så ofta och duttas med.

〫〫〫


När jag är utomlands tar jag alltid ett minne med mig hem. Oftast blir det några stenar. Vet egentligen inte varför men jag tycker helt enkelt om stenar. Om någon jag känner ska åka till en för mig speciell plats brukar jag be honom eller henne att ta med ett par hem till mig. Stenarna placerar jag ut lite här och var, i en kruka eller på ett fat. När jag sen tittar på dem påminns jag om de platser och människor som finns bakom stenarna. De här fick jag av en väninna som nyss varit i Sydafrika. Klart att det hade varit roligare ifall det varit jag som hade plockat dem, men bara vetskapen om att just dessa två kommer från den högsta punkten på Godahoppsudden känns ändå helt ok. 

Ha en fortsatt skön helg! ♥

Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för en hälsning! Tack!/Eva

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...